تبلیغات
جنگ نرم - آورندگان شیطان‌پرستی به ایران شامل افراد و گروه های ذیل می‌باشند:

آورندگان شیطان‌پرستی به ایران شامل افراد و گروه های ذیل می‌باشند:

 

-2- تحصیل‌كردگان و سرخوردگان اجتماعی در خارج از كشور كه عمدتا دچار خسارت و شكست‌ها سنگین مادی معنوی شده‌اند.

2-2- فرزندان منافقین فراری، سلطنت‌طلب‌ها، مفسدان اقتصادی رژیم پهلوی كه قبل و بعد از انقلاب موفق به فرار از كشور و محاكمه انقلابی شدند.

3-2- افرادی از خانواده‌های بسیار ثروتمند ساكن و مقیم داخل كشور كه عمدتا دارای روابط خانوادگی و .. با خارج نیز می‌باشند.

4-2- جاسوسان فرهنگی سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریكا و رژیم صهیونیستی كه با هدف استحاله فرهنگی وارد كشور شدند.

5-2- فعالان حوزه هنر و موسیقی كه با كشورهای دیگر علی‌الخصوص آمریكا، انگلیس، كانادا و استرالیا در ارتباط بوده و بنابر دلایل حرفه‌ای و شغلی مسافرت های متعددی داشته‌اند.

اما نكته اساسی و قابل ملاحظه‌ای كه دریافت‌های این پژوهش دلالت بر این مهم دارد كه حداقل 90% از افراد شاخص وارد كننده شیطان‌پرستی به ایران فاقد تحصیلات دانشگاهی و خانواده سالم می‌باشند.

 

شیوه‌های تبلیغ

1-3- انتشار سی‌دی ، كاست و پوستر مربوط به خوانندگان متالیكا

2-3- گسترش یافتن سایت‌ها وبلاگ‌های مربوط به شیطان پرستی

3-3- تبلیغ و اطلاع‌رسانی از طریق پارتی‌های شبانه و گفتگوهای دوستانه علی‌الخصوص در مناطق مرفه شهرهای تهران، شیراز و ...

4-3- تبلیغ در تالارهای گفتگوهای مجازی

 

زمینه‌های جذب

باید یادآور شد كه علاوه بر تمامی موارد مورد اشاره در این بخش یعنی زمینه جذب" باید به تكرار برخی از آنها پرداخت،كه در كشورمان دارای باز‌خورد مثبت بوده است .

 

1-4- موسیقی متال: این موسیقی در ایران نیز مانند بسیاری از كشورهای اسلامی و عربی به گونه‌ای كه شرح آن رفت ، وارد شد و توانست پس از مدت كوتاهی به دانشگاه‌های بزرگ كشور همچون دانشگاه تهران ، دانشگاه شهید بهشتی ،‌ دانشگاه فردوسی و ... راه یابد.

 

2-4- افول معنویت: اگرچه در بسیاری موارد ، ایران اسلامی در جایگاه بالاتری از معنویات قرار دارد . ‌لكن سیر جهانی و فراگیر تلاش های قدرت‌های بزرگ فرامنطقه‌ای برای استحاله فرهنگی و از سوی دیگر ماشینی و صنعتی شدن مناسبات جاری و تاثیرپذیری مردم كشورمان از شرایط جهانی زمینه‌ای برای رشد چنین جریاناتی را فراهم نموده است .

باید توجه داشت روند رو به رشد استفاده از شبكه‌های ماهواره‌ای نیز عامل تعیین‌كننده در جذب و گرایش یافتن به این گروه‌ها می‌باشد.

 

3-4- سرمایه‌گذاری: در بخش‌های قبل اشاره كردیم كه سازمان های جاسوسی كشورهای غربی تلاش سازمان یافته‌ای را برای استحاله فرهنگ جمهوری اسلامی ایران تدارك دیده و مدت‌هاست كه می‌كوشند تا به " تهی‌سازی فرهنگی " جوانان كشور عزیزمان بپردازند . دشمن در این راه مبالغ هنگفتی را نیز تدارك دیده‌است

 

4-4- اینترنت: رشد تعداد مخاطبین شبكه جهانی اینترنت طی سالیان اخیر آسیب‌هایی را متوجه نظام فرهنگی كشور نموده است كه از جمله می‌توان به فعالیت شیطان گرایان اشاره كرد. اما عمده فعالیت این افراد در قالب وبلاگ‌نویسی صورت می‌پذیرد، این دست از وبلاگ‌ها همزمان با اعلام موجودیت "جنبش شیطان‌گرایان ایران" فعالیت خود را آغاز كرده و اظهار می‌نمایند كه توسط فردی به نام مستعار "اهریمن" در ایران هدایت می‌شوند. روند ارتباط‌گیری و فعالیت وبلاگ‌های مذكور بدین صورت است. افراد پس از تكمیل فرم ثبت‌نام یك ایمیل در صندوق پست الكترونیك خود با موضوع خوش آمد‌گویی دریافت می‌كنند و پس از برقراری ارتباط با ایشان و در صورت جلب اعتماد به برخی از مهمانی‌های شبانه و یا پارك‌ها برای آشنایی دعوت شده و مورد راهنمایی قرار می‌گیرند.

این وبلاگ‌ها عمدتا فعالیت خود را در چندین محور: انتشار عكس‌های شیطان گرایان جهان، انتشار نامه شبیه به نامه های مسیحیان شیطان‌پرست خطاب به خداوند متعال كه بار سیاسی نیز دارد ، دنبال می‌نمایند . به عنوان مثال وبلاگ شیطان در این خصوص می‌نویسد: "چرا چیزهایی را كه به اطرافیانم دادی به من ندادی؟ و چرا می‌خواهی بدبختی مرا ببینی؟ چرا منو ازین دنیای كثیف و از بین كسانی كه ازشون نفرت دارم رها نمی كنی؟ حالم از زندگی بین این لجن به هم می‌خوره. جلوی پای من كم سنگ انداختی؟ كم آدمهایی رو مثل من بدبخت كردی."

 

5 . شیطان‌پرستی به مثابه یك تهدید

1-5- همكاری‌های جاسوسی: با توجه به اینكه در 4 كشور آنگلو ساكسون مكان‌های مقدس شیطان‌پرستان با نام " كلیسای شیطان" واقع شده است و در همین كشور‌ها نیز بنابر بر دلایل سیاسی از گروه‌های ناهنجار اجتماعی و سیاسی مهاجر و مسافر بهره برداری جاسوسی می شود لازم است كه به صورت ویژه به همكاری‌های جاسوسی عناصر مربوط اشاره داشت.

 

2-5- جرائم باندی: در جهان كنونی جرایم در دو دسته‌بندی كلی یعنی جرایم فردی و غیر‌سازمانی و جرایم باندی یا سازماندهی شده ،‌ ارزیابی و تحلیل می‌شوند.

مصادیق جرایم باندی یا سازمانی بمب‌گذاری ، اقدام برای ترور ،‌قاچاق مواد مخدر علی‌الخصوص مواد مخدر شیمیایی، ‌راه‌اندازی مراكز فساد و... می‌باشد كه طبق تحقیقات به عمل آمده شیطان‌پرستان با تمامی جرایم مذكور ارتباط داشته و عمدتا از طریق مشاركت در آنها بودجه‌هایی را دریافت می‌نمایند .

 

3-5- روابط سازمانی: روابط سازمانی در ادامه جرایم سازمانی و بلكه به عنوان عامل زیربنایی بر آن تعریف می‌شود . از سوی دیگر ایجاد برخی ناامنی‌های عمومی و اجتماعی در اثر عنصر روابط سازمانی جهت می‌یابد. البته نگاهی جامع‌تر به سایر بخش‌های مورد اشاره در پژوهش می‌تواند هرچه بیشتر گویای این مطلب باشد ، لكن تاكید بر این نكته ضروری است كه اعضای این گروه‌ها عمیقاً سازمان‌گرا و سازمان‌محور می‌باشند.

 

4-5- ارتباط خارجی: همانطور كه در بند اول اشاره شد ، شیطان‌پرستان در 4 كشور آنگلوساكسون ، یونان و رژیم صهیونیستی دارای تشكیلات سازمانی، اماكن مقدس و ... می‌باشند كه زمینه‌ساز ارتباطات مختلف از مجراهای گوناگون را برای ایشان فراهم می‌آورد .

حجم روابط به خودی خود می‌تواند منشا تهدیدات امنیتی متعددی برای كشورهای اسلامی بخصوص نظام اسلامی باشد. همچنین نباید از نظر دور داشت بقا و استمرار فعالیت اینگونه گروه‌ها به لحاظ ماهیت و اهداف عمیقاً نیاز به روابط با خارج از كشور دارد. در این باره باید عنایت ویژه‌ای نیز به ارتباط این افراد با خانواده‌هایشان در سایر كشورها علی‌الخصوص كشورهای آمریكایی و اروپایی داشت .

یکی از دانشجویانی که به تازگی از فرقه شیطان‌پرستان خارج شده نیز در این رابطه می‌گوید: "عناصری از رژیم صهیونیستی كه دركشور امارات حضور دارند شبكه اصلی هدایت گروه‌های هوی متال در ایران را به دست دارند."

به گفته او بر اساس اسناد ارائه شده در حساب‌های ارزی این گروه در شبكه بانكی كشور كه از طریق شبكه اینترنت هدایت می‌شود، در سال گذشته حدود "هشت میلیون دلار آمریكا" واریز شده است كه بین گروه‌های شیطان پرست در شهرهای مختلف ایران توزیع شود.

وی با بیان اینكه تعداد اعضای این گروه در برخی شهرهای كشور به دو هزار نفر بالغ می‌شود، اضافه می‌کند: مطالب ارائه شده نشان می‌دهد كه برخی فعالیت‌های ضد امنیتی نیز توسط برخی عناصر خاص در این گروه‌ها برای رژیم صهیونیستی انجام می‌شود.

(ظلمات است بترس از خطر گمراهی...، شبكه خبری برنا، 2/11/1386.)

 

5-5- سرقت: اغلب جوانان كه به شیطان‌پرستان می پیوندند حتی چنانچه از خانواده های ثروتمند نیز باشند از اعضاء مطرود خانواده به حساب می‌آیند ، ‌لذا حضور ایشان در جمع گروه اجتماعی می‌تواند زمینه جرایمی را همچون سرقت برای تامین منابع مالی فراهم آورد كه این سرقت‌ها در ابعاد مسلحانه طبیعتا تهدیدی برای امنیت اجتماعی به شمار می‌آیند. در این خصوص مجدداً تاكید می‌شود كه هرگونه دامن زدن به فساد چون از باورهای شیطان‌گرایان می‌باشد . بدیهی است كه بخشی از این مفاسد نیز در پوشش سرقت‌های متعدد انجام می‌پذیرد ، باید در نظر داشت كه سرقت نیز عاملی است برای نزدیكی به شیطان.

 

6-5- تجاوز جنسی: در جمع شیطان‌پرستان اصولا تجاوز جنسی یك ارزش و شرط برای ورود و استمرار حضور در گروه به حساب می‌آید. این تجاوز كه عمدتا با قتل، تجاوز به همجنسان و كودكان نیز همراه است، عنصر اصلی ایراد خسارت و انتقام‌گیری از فرد متجاوز جنسی است. تصور شیوع یافتن این ضد فرهنگ مخرب نیز می‌تواند مرزهای امنیت اخلاقی را در جامعه در‌نوردد.

تجاوز جنسی از ضدارزش‌های تبلیغی این دست گروه‌هاست كه دائماً با ساخت نماهنگ ، تنظیم آلبوم‌های موسیقی، ترویج فكری و از طریق فیلم‌های مبتذل دنبال می‌شود. در حقیقت شیطان‌گرایان مدعی‌اند " تجاوز " تنوع در كسب لذت جنسی است .

جهانگیر سعادت، جامعه شناس و استاد دانشگاه اعتقاد دارد که تمایل بعضی افراد به بی‌بندوباری دلیل اصلی گرایش آنان به این فرقه است.

او با بیان اینکه نوع متفاوت لباس پوشیدن و چهره‌ی اعضای این گروه و همچنین موسیقی‌های خاص آنان ممکن است برای این افراد جذاب باشد می‌افزاید: بسیاری از جوانان علاقه‌ی زیادی به متفاوت بودن دارند و همین عامل آن‌ها را به سوی این گروه‌ها جذب می‌کند.

سعادت با بیان اینکه اغلب این افراد پایه‌های اعتقادی ضعیفی دارند می‌افزاید: البته خیلی از جوانان با اینکه دوست دارند ویژه باشند به این گروه‌ها روی نمی‌آورند چرا که اعتقادی راسخ دارند و قادرند گمراهی را از هدایت تشخیص دهند.

او می‌افزاید: عوامل دیگری مانند عدم توجه و نظارت والدین بر فرزندان، افسردگی و تنهایی می‌تواند آنان را به پیوستن به این گروه‌ها ترغیب کند. (ظلمات است بترس از خطر گمراهی...، شبكه خبری برنا، 2/11/1386.)

 

7-5- قتل: قتل یك عمل شیطانی بزرگ به حساب آمده و شیطان‌پرستی كه تعداد و كیفیت قتل‌هایش بیشتر باشد به درگاه شیطان نزدیك‌تر خواهد شد . ناگفته پیداست كه این مولفه نیز تاثیرات سوء امنیتی را به همراه خواهد داشت. افزایش تعداد قتل در جوامع مختلف یكی از معیارهای بین‌المللی و تعیین‌كننده درخصوص وضعیت امنیتی هر كشور به شمار می‌آید ، حال اگر این جرم كلان با یك اندیشه سازماندهی شده و تقدس‌زا همراه شود و حاشیه‌هایی چون تجاوز جنسی را نیز با خود همراه سازد ، ناگفته پیداست كه می‌تواند تاثیرات گسترده‌ای را در خدشه‌دار نمودن مقوله مهم امنیت به همراه داشته‌باشد.

 

6 . وضعیت فعلی شیطان‌پرستی در ایران

وضعیت فعلی این گروه‌ها در ایران در 5 بند خلاصه می‌شود:

1- تحرك در اینترنت

وبلاگ‌نویسی ،‌گفتگو در محیط یاهو 360 درجه ، سایت كلوپ دات كام ، دریافت خبرنامه‌ها و ... از جمله تحركات اینترنتی شیطان‌پرستان ایرانی است كه تاكنون نیز ادامه دارد.

2- ترویج نمادها

مغازه‌ها و اصناف فروشنده زیور‌آلات نقره‌ای، فروشگاه‌های پوشاك جوانان و بانوان علی‌الخصوص در شهر تهران وظیفه عمده ترویج شیطان‌پرستی در داخل كشور را بر عهده دارند. در برخی موارد حتی می‌توان اظهار كرد كه فروشندگان و مدیران حتی اطلاع اندكی از محتوای عمل خود ندارند. همچنین گفتنی است برخی از چهره‌های مطرح موسیقی پاپ و متالیكا در تهران و شهرستان‌ها به كرات و از طرق مختلف این نمادها را حمل و معرفی و به صورت مستقیم و غیرمستقیم به ترویج آنها می‌پردازند. سایت‌ها و وبلاگ‌های فارسی‌زبان نیز نقش عمده‌ای را در گسترش و معرفی این نمادها ایفا می‌كنند.

3- ترویج متالیكا

گروه‌های موسیقی متالیكا همچون گروه "رامان" و گروه (DSD) كه توسط "بابك خواجه‌پور، ژانو باغومیان‌، لویك یومیان و كارن آراكلیان" اداره می‌شود به عنوان شاخصی از فعالیت رو به گسترش گروه‌های متالیكا قابل ذكر هستند.

4- پارتی‌های شبانه

 پارتی‌های شبانه " رپرها " ، جشن‌های فارغ‌التحصیلی و مهمانی‌ها خاص دوستانه همواره به عنوان كانون فعالیت شیطان‌پرستان قابل ذكر هستند . در این مراسم و هر بار گروهی از جوانان با انواع و اقسام مختلف با اندیشه‌ها و ظواهر شیطان‌گرایی آشنا و یا جذب آنها می‌شوند.

5- همكاری با سلطنت‌طلب‌ها

اوایل سال گذشته میلادی خبری در وبلاگ‌های وابسته به شیطان‌پرستان ایران منتشر شد كه‌ " اهریمن " سر كرده ایشان پیوستن گروهش را به " انجمن پادشاهی ایران " اعلام می‌كرد. (نحوه ورود و شكل گیری گروه‌های شیطان‌پرستی در ایران (2)، خبرگزاری فارس، 11/10/86.)